Dag 7: Wandelen langs het Gérardmer en plezier in de plasjes

Donderdag 16 mei 2024

De kids slapen de hele nacht door, maar om 6u30 is Jonas wakker en vervolgens Jasper. We hadden wel nog een uurtje lekker kunnen slapen, maar de kids hebben honger. Ik publiceer nog vlug het verslag van dag 5 online. Tom gaat naar de bakker om brood, terwijl ik Jonas zijn flesje melk geef. Jasper eet alvast een beetje stokbrood met choco. Wat een choco mond!

Jonas is heel vrolijk en rolt continue in de zetel. Eens de papa terug is, eten Jasper en Jonas boterhammen met choco. Jonas ons broodmonster, is nu officieel een chocomonster! 



Ondertussen heeft Jasper nog eens flink pipi op het potje gedaan, maar helaas ook pipi in zijn onderbroek gedaan. Joy, de was begint weer toe te nemen... Zal nog een laatste wasje doen, maar dan wil ik een week geen wasmachine meer zien! Om 8u starten we de wasjes en leggen we Jonas nog even in zijn bed. Hij slaapt tot 9u30. Jasper was heel flink tijdens het ochtenddutje van Jonas en mocht voor een 2de keer naar WALL-E kijken. Gisteren heeft hij ook naar WALL-E gekeken. Zijn fopspeenverslaving is duidelijk weer onder controle. De kids worden aangekleed en we vertrekken samen met de auto naar Gérardmer. Helaas zijn we de laarsjes van Jasper vergeten en keren we terug. We verliezen hierdoor wel 10 minuten, maar zonder zijn laarsjes, zou de uitstap minder leuk zijn voor Jasper. We parkeren de auto terug dichtbij de speeltuin. Wim gaat inmiddels met Jasper naar de plasjes, terwijl wij Jonas in de buggy zetten. Het is duidelijk frisser dan gisteren, maar de temperatuur is quasi hetzelfde als gisteren. Jasper wandelt en springt flink in de plasjes. Wederom zijn veel mensen aan het lachen naar onze kids. Meerdere oudere mensen vinden het super leuk om Jasper zo enthousiast te zien spelen in de plasjes. Wij houden ook heel veel van deze Jasper. Vrolijk, flink en niet ziek. 





Jasper geeft zelf aan wanneer hij in de buggy wilt. Hij vraagt een koekje en dan gaat hij heel flink in de buggy zitten. Ook Jonas is heel flink en draagt zonder probleem zijn hoedje langer dan 10 minuten op. Alleen is er nu wel geen zonneschijn, nu hij het eens langer opdraagt. 







Er zijn zo veel plasjes, Jasper beleeft een hoogdag. Je kan hier heel mooi wandelen rondom het meer, maar helaas is het niet overal toegankelijk met de buggy. Wim is ondertussen de auto gaan halen, terwijl wij nog verder wandelen in de plasjes. Jonas heeft ook zijn hoedje afgedaan, want de zon schijnt niet. 






Wim is gearriveerd en ik doe Jasper een nieuwe broek en kousen aan. Alles is goed nat. Ik zet mij terug achteraan bij de kids en we rijden nog even naar de Aldi om benodigdheden voor de lunch, water en koffie. Wim en ik gaan naar binnen, terwijl Tom bij de kids blijft. De kids hebben honger en we rijden na onze inkopen bij de Aldi naar ons vakantiehuis. Ik verwarm het laatste potje met verse wortelpuree en kip op voor Jonas. Jasper krijgt de pasta met broccoli en zalm, waarvan we ook een potje in de diepvries hadden bewaard. De kids eten goed en daarna spelen ze beiden met mij. Ze moeten nog wat energie kwijt en Jasper en Jonas vliegen vandaag continue in mijn nek. Veel minder papa fase bij de Jasper vandaag. 






Om 13u10 gaan ze in bed, zodat wij hotdogs kunnen eten. De vuile kleding gaat in de wasmachine. Na het eten van de hotdogs, drink ik nog een koffie. Tom en Wim gaan nog een wandeling maken ergens bij een uitzichtpunt op Gérardmer. Een heel steil wandelpad, maar ik kan niet beoordelen, ik was er niet bij. Ik keek ondertussen naar een aflevering van Bridgerton nieuwste seizoen op Netflix. 









Helaas is Jonas al wakker om 14u30. Door het snot moet hij weer hoesten en kan hij de slaap niet meer vatten.  Gedaan met kijken naar Bridgerton, spelen met Jonas nu. 


Om 15u30 Is Jasper, "mama", aan het roepen. Gelukkig is Jasper blijven slapen. Ik wacht nog even met het vieruurtje, tot Wim en Tom terug zijn. Ondertussen bel ik even met mijn mama om te horen hoe het gaat. Jasper en Jonas zijn blij om oma te zien, maar vechten om die plek in mijn schoot. Resultaat is een videogesprek met veel geween van Jonas. Tom en Wim arriveren en ze hebben meloen mee. Tijd om wat fruit te eten met een stukje verse cake, gemaakt door peter Wim deze ochtend. Jonas eet banaan met meloen, maar liefst van al toch dat stukje cake. Ik had graag nog eens gaan wandelen met de kids vanuit het huisje, maar het is heel hard beginnen te regenen. Het stopt niet met regenen. Ik beslis om dan maar reeds de grote koffer klaar te maken en alle spullen op orde te zetten voor morgen. De kids spelen, maar Jonas is heel vlug moe. Om 17u40 eten de kids boterhammen en Wim stokbrood. Tom en ik eten nog de laatste pizza straks na de wasjes op. De kids mogen ook in bad en dat moeten we geen twee keer zeggen. Ze zitten zo graag samen in bad. Daarna gezellig in een verse pyjama melkjes drinken en Bumba/Tik Tak kijken. 


Ik vraag aan Jasper wie een boekje mag lezen deze avond en hij zegt volmondig "mama". Ja, vandaag heb ik weer gescoord bij Jasper. We lezen "Bobbi gaat naar de kinderboerderij" en een Bumba boekje, "Magische Wonderboek". De kids vallen als een baksteen in slaap, waarna wij kunnen douchen. Ik reinig nog de melkflesjes en Tom gaat de auto nog opkuisen. Tom en ik eten nog de laatste pizza en een ijsje. Ik mag van de mannen nog een 2de aflevering van Bridgerton bekijken. Daarna ga ik naar de slaapkamer om dag 6 en dag 7 te schrijven. Dag 6 publiceer ik reeds online. Dag 7 zet ik morgen online. Inmiddels ligt Tom naast mij te slapen en ga ik ook slapen. Morgen vertrekken we dus naar Zwitserland. Hopelijk beleven we hier nog een week met mooie wandeldagen. Er zou alleszins nog veel sneeuw liggen... Tot morgen! 

Weer: bewolkt en regen, 11 °C

Reacties

  1. Choco monster inderdaad 🤭😂 wat een grappige foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed nieuws. De kids herstellen zich langzaam. Een leuk verblijf in Zwitserland.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten